Verslag 4 maart 2018

04-03-2018

Zondag = Petanquedag. In de voormiddag ronde 3 van SpreuTV versus FluyTV, dan een matchke tegen de Femmes Fatales en om de voormiddag af te sluiten een match tegen Berg Apollo. In de namiddag een beslissende match thuis tegen HAP Asse. 6 wedstrijden in totaal, m.a.w. Petanque van 8h 's morgens tot 20h 's avonds.

We beginnen zondagochtend met 't Klein Verzet, met een lichte wijziging in de opstelling. Patrick zit in Boekarest, en dus was het tijd om de kampioenenploeg van vorig jaar op te stellen. Ik en Emily dus. Eerst Billie afzetten bij omi en opi en dan richting Terlanen. De eerste wedstrijd was een derby tussen mezelf en Alain. Emily toonde al snel dat ze het matchritme duidelijk niet mist. Elke keer opnieuw kwam de cochonnet in de schaduw van haar bal te liggen. Alain wist niet van waar de klappen vielen. 2-0, 3-0, 4-0, 6-0, 7-0, 9-0, 11-0 en tenslotte stond de fanny-score op het bord: 13-0 gewonnen. Enkele ballen geschoten, maar voor de rest was dit een one-woman show en stond ik er maar bij als decoratie. 3 punten in de pocket! en SpreuTV staat ondertussen 3-0 voor tegen FluyTV!

Ahja, voor de eerste keer ook iemand een bal zien pointeren OP de cochonnet! Boom-Boom zorgde hiervoor:

De tweede match tegen een niet te onderschatten tegenstander: Femmes Fatales van Duisburg. Ze waren zoals gewoonlijk zeer sterk in hun pointagespel. Alleen was Emily gewoonweg opnieuw onoverwinnelijk. Zolang we de cochonnet kunnen vasthouden, is alles okay, want de tegenstander lag toch wel telkens met 4 à 5 ballen binnen de halve meter. We lopen 11-0 uit, maar de drang bij de Femmes Fatales om toch beter te doen dan Fluyt was groot. Ze scoren 2 punten en kregen de cochonnet te pakken. Gelukkig konden we het de mène erna afmaken en leden we geen schade. We winnen met 13-2 en halen 6 op 6!

De derde match speelden we op een moeilijk te bespelen veld, dat door de gesmolten sneeuw en het spelen van de eerste twee ronden, nogal drassig en vol putjes zat. Berg Apollo was ook weer sterk in het pointeren, en deze keer kwam Emily niet met elke bal de cochonnet groeten. De match ging hierdoor gelijk op en stonden de bordjes gelijk op 9-9. De 2 mènes die volgen kunnen we profiteren van het mindere spel van de tegenstander en maken we het af. We winnen met 13-9 en pakken hierdoor 8 van de 9 punten.

De derde week op rij een schitterend resultaat! Het klassement geeft onze goede vorm weer en onze sponsor zal tevreden zijn :)

Daarna een spannende rit naar het tankstation in Leefdaal. Alain zijnen teller stond op 0km maar was ervan overtuigd dat er iets aan de elektronica scheelde. Gelukkig was er inderdaad nog voldoende diesel in de tank en konden we (na bij te tanken) net op tijd in de petanquehal van SPEM arriveren. Daar wachtte een rechtstreekse concurrent ons op: HAP Asse. De opdracht is duidelijk, vandaag winnen en volgende week winnen tegen Singel, en we eindigen 4de in het klassement. Eén nadeel: Jordan kreeg gisteren een schietbal los op zijn enkel en lag met een gekneusde voet op spoed. De kapitein koos dus voor een omgooi van de tripletten met mezelf, Kris, Ingrid en Alain. Siemen speelde met Boom, Pablo en George. En Melissa nam de rol van schutter op zich samen met Fluyt en Eric.

We begonnen goed aan de eerste wedstrijd. Kris pointeerde goed, Alain kon volgen met pointeren en mijn schot zat aan 80%. We hadden maar 2 slechte mènes waardoor we in het begin enkele punten verloren, maar konden de match relatief vlot winnen met 13-5. Georges had ondertussen ook reeds gewonnen, en dan was het wachten op Melissa, Alain en Eric. Zij hadden namelijk iets meer moeite tegen de sterkste triplet van Asse. Na 2 uur spelen gingen ze onderuit met 12-13. Dit legt de tussenstand op 2-1 in ons voordeel.

De tweede ronde waren wij het die het langste speelden. Georges won vrij snel hun tweede match, en ook Melissa konden deze keer een 13-12 positief afsluiten. Ons pointage spel lag niet meer op het niveau van de eerste match. Het uitstekend schieten van de tegenstander, waar veel blijvers bij zaten, hielp ons ook niet verder. We staan 12-7 achter, en sukkelen toch nog een paar puntjes bij elkaar. Dan scoren we een mooie mène en komen zowaar gelijk: 12-12! We konden de comeback helaas net niet verzilveren en verliezen op 12. Dit brengt de tussenstand op 4-2 in ons voordeel. Nog eentje winnen en 't punt is binnen.

De derde match sloeg bij mij de vermoeidheid toe. De zesde match is er soms wel teveel aan :) Mijn schot zit nog maar op 50%, en qua pointage liep het ook niet lekker. De tegenstander kon al eerder de match uitspelen, maar maakten de kansen niet onmiddellijk af. We waren jammer genoeg niet sterk genoeg om een tweede comeback op te starten en verliezen met 7-13. Georges kwam ook snel op achterstand en verloor hun laatste match, waardoor alle hoop op Melissa, Alain en Eric lag. Ze speelden ook de derde match op niveau en bezorgde SPEM 4 het belangrijke punt!

Hierdoor komen we gelijk met Asse op de 4de plaats dat de laatste speeldag BYE staat. Deel 1 van de opdracht is volbracht, en we zullen onze missie volgende week tegen Singel moeten afmaken om de 4de plaats eigen te maken. Dilbeek is ondertussen officieel (en verdiend) kampioen!

Volgende week zondag staat dit op het menu:

  • Zondagochtend achter 't Pachthof van Duisburg spelen we tegen Revelatie Duisburg, Delaan Terlanen (Hilaire en Gaston) en tegen Aet69 Duisburg.
  • Daarna, sluiten we de competitie in ere-divisie af met een thuismatch tegen Singel.

Tot dan!

Share
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin