Verslag 4 februari 2018
Deze week stonden er wedstrijden tegen Leuven B, Duisburg en L'Amigos op het programma. Van de 6 wedstrijden wist ik er maar 2 te winnen. De laatste speeldag van het triplettenkampioenschap van AVVV Fedes afgesloten met een fanny. 13-0 verloren weliswaar. Binnen 2 weken beginnen de doubletten en ben ik van plan mijn titel te verdedigen!
We starten de petanqueweek op donderdagavond. Een verplaatsing naar Leuven tegen hun B-ploeg. Altijd moeilijke matchen daar, de velden zijn niet optimaal voor mijn speelstijl waardoor ik er nog niet veel heb kunnen winnen. De laatste keer ook zonder Hilaire, dan is hij medisch goedgekeurd om terug te knallen! Gaston en Emily konden hun eerste match niet winnen, maar scoorden toch genoeg punten om een puntje te pakken. Voor mezelf en Ellen zag het er minder goed uit. We stonden 11-4 achter en hadden moeite met het veld. Maar toen keerde de match en konden we langzaam maar zeker puntjes scoren. We bleven in bezit van de cochonnet en verzilverden de comeback door met 15-11 te winnen! Dit betekent dat de tussenstand tussen Leuven B en Terlanen op 3-3 staat.
De tweede ronde was bijna identiek aan de eerste. Gaston en Emily wisten niet te winnen, maar wel een puntje te pakken. Wij stonden weer hopeloos achter, en waren alweer aan een comeback begonnen. Deze keer konden we het jammer genoeg niet afmaken en verliezen we de match met 15-11. Dit betekent dus een nipt verlies voor Terlanen met 5-7. Het klassement is nog niet binnen, maar we blijven ongetwijfeld op de 6de plaats staan met nog 1 speeldag te gaan. Kortenberg A is (verdiend) voor de derde keer op rij KAMPIOEN! Proficiat aan coach Eric, Kris, Jordan en Melissa!
De volgende afspraak is zondagochtend thuis in de petanquehal van Terlanen. We krijgen 2 ploegen van Duisburg op bezoek: Vamico en de Ladies. De eerste match spelen we tegen Vamico, altijd een moeilijke ploeg, die het vaak doet op pointage. De match gaat mooi gelijk op tot 8-8. Dan maken we in 1 mène 3 punten en maakten we de match onmiddellijk af en winnen we met 13-8. Dit levert ons 3 punten op tegen een tegenstander waar ik het niet van verwachtte.
Wat er de 2de match gebeurde had ik ook niet verwacht. Hoe goed we speelden in de eerste, staken we deze match absoluut niks uit. Elke mène speelden we meerdere ballen op hun semi-goede pointage, en kregen we nooit balvoordeel. De punten stapelden zich op bij de tegenstander en we kregen een Fanny om de oren. Dit sluit de triplettencompetitie perfect af, onze ploeg was nooit consistent en de ene match tegen de andere was nooit vergelijkbaar. We eindigen toch op een 13de plaats, dus de missie om niet bij de 'bottom-five' te eindigen is gelukt!

Dan wachtte er een moeilijke uitwedstrijd in de ere-afdeling op me te wachten. Samen met de SPEM 4-makkers op verplaatsing bij L'Amigos. Een ploeg bakken vol talent. De eerste match speelden we met een dubbel gevoel. We waren goed aan het spelen, maar scoorden geen punten. Voor we het goed en wel beseffen staan we 0-7 achter. We hadden wel wat pech, en zij wat meeval, maar we speelden tactisch en technisch zeker geen slechte wedstrijd. Langzaam keerde het tij en kwamen we in de match. De kloof was echter te groot om te dichten en we verliezen met 13-6. Ook de ploeg van Georges en Jordan wisten hun eerste match niet te winnen, waardoor we (net zoals vorige week) 0-3 achter staan.
De tweede match stond SPEM 4 er veel beter voor. Jordan (of Melissa? :p) wist hun match te winnen en Georges, Ingrid en Pablo net niet. Na een spannende match, verloren ze nipt. Kris, Alain en ikzelf waren goed gestart, maar dan was de concentratie helemaal weg. We zaten met ons hoofd niet in de match en de tegenstander kon daardoor gemakkelijk winnen met 13-4. Hierdoor is het punt voor L'Amigos al binnen bij een 1-5 tussenstand.
De laatste match besloot ik te rusten en het trio Kris, Alain en Siemen eens te testen. Vanop de tribune zag ik hoe de ploeg van Georges hun match wist te winnen! Dat zal zeker deugd doen! Ook Jordan, Melissa en Boom konden als eerste 13 punten scoren. Alain, Siemen en Kris konden dat net niet, wat de eindstand op 3-6 voor L'Amigos bracht. Achteraf gezien had er misschien wat meer in gezeten, maar hier verliezen was geen ramp. De volgende 3 speeldagen is de kans op winst immers iets groter.
In het klassement veranderd er weinig en blijven we op de 5de plaats staan. De 4de plaats is nog mogelijk en die zullen we moeten veroveren door onze rechtstreekse concurrenten uit te schakelen.
Volgende week staat er geen competitie petanque op het programma! De eerst volgende afspraak is de start van de doublettencompetitie op zondagochtend 18 februari.
Tot dan!
