Verslag 29 oktober 2017
Dit weekend stonden er 7 wedstrijden op het programma. Zaterdagnamiddag thuis met Terlanen tegen Maleizen B. Zondagochtend de onderlinge derby tegen Delaan en een match tegen Maleizen, en dan zondagnamiddag de clash met SPEM 4 tegen titelkandidaat Dilbeek.
Na 3 speeldagen verliezen met 5-7 in de wintercompetitie Midden-Brabant wordt het dringend tijd om eens punten te pakken. De vierde speeldag is de eerste thuiswedstrijd van Terlanen, en spelen we tegen Maleizen B. De eerste match begon goed en vanaf we de cochonet vastkregen, hebben we de match uitgespeeld door deze tactisch op moeilijke plaatsen te leggen. De pointage van de tegenstander zo uitschakelen bleek de matchwinner te zijn. We winnen 15-5 en pakken meteen 3 punten! Voor het eerst dit seizoen pakken ook Hilaire en Gaston een overwinning en staat het na de eerste match 5-1 voor Terlanen.
De tweede match van hetzelfde laken een broek, althans voor mezelf en Emily toch. We winnen ook de tweede match met 15-5 door goed te pointeren en schieten op de goede momenten. Hilaire en Gaston maken in tactisch opzicht vaak slechte beslissingen waardoor de goede pointage van de tegenstander moeilijk te overwinnen blijkt. Ze verliezen uiteindelijk de wedstrijd. Al bij al, winnen we de match met 8-4 en halen we onze eerste zege binnen. Na 4 speeldagen staan we op de 5de plaats.

Zondagochtend stond Terlanen klaar op de Solheide voor de derby! 't Klein Verzet versus Delaan. Ik speel met José en invaller Patrick, terwijl Hilaire en Gaston vergezeld werden door invaller Francis. CHANCE dat die mannen hadden tegen ons! :p Al een heel seizoen sukkelen om matchen te winnen en dan tegen ons alles op de cochonet pointeren en alles wegschieten wat er van ons ligt. Alé, een troost Terlanen wint! We verliezen met (te) zware 2-13 cijfers op het scorebord.
Onze tweede match is tegen de Mottards van Maleizen, die elk seizoen wel meedoen voor de titel. We kunnen gelukkig mee met hun niveau en kunnen aanklampen en zelfs een puntje in de wacht slepen. We verliezen uiteindelijk met 11-13. 1 puntje op 6 is niet genoeg om aan te klampen in het midden van het klassement. We zakken weg naar de 15de plaats.

Tijd voor een ploegenwissel: van Terlanen naar SPEM 4! Een moeilijke verplaatsing naar PC Dilbeek, die na 4 speeldag leider zijn van de ere-divisie met 4 op 4!. Wij haalden tot nog toe een 2 op 3 (1 BYE), en klampen aan in de top 5. We hadden 1 doel vandaag en dat was om de talentenploeg van Dilbeek het zo moeilijk mogelijk te maken. (En niet afgedroogd te worden). We begonnen de eerste match niet opperbest, maar de Dilbekenaars zaten ook helemaal niet in de wedstrijd. Halverwege zijn ze zelfs van schutter moeten wisselen. We kunnen echter de kansen niet afmaken en blijven achtervolgen. Ondertussen kon de ploeg van George winnen en was het eerste puntje binnen. Onze match en die van Jordan ging gelijk op, een stunt zat er nog in! Maar na opnieuw niet te profiteren en maar 3 punten te maken wanneer er dat 5 moesten zijn, komen we net te kort en verliezen we met 10-13. Jordan, Boom en Alain, hadden ook de kans om hun match te winnen maar door een malchance werd de cochonet buiten getrokken en werd de mène herspeelt die in ons nadeel afliep. 1-2 achter na de eerste match, maar het geloof is er! Dilbeek speelt niet op niveau en de spanning is voelbaar. Het had tenslotte 3-0 'kunnen' zijn!
De tweede match speelde ik zoals de eerste: onder mijn niveau. We waren weeral op achtervolgen aangewezen en konden de kloof niet meer dichten. We verliezen op 7-13. De ploeg van Georges was goed begonnen, maar kreeg dan 3 zware mènes tegen en verloren ook. De ploeg van Jordan kon ook net niet winnen en toen stonden we ineens 1-5 achter, terwijl wij (ik althans) niet het gevoel hadden dat we afgestraft werden.
De derde match wou ikzelf uitzitten, zo slecht was ik bezig. Maar de coach laat liever de schutters staan. We zijn naar Dilbeek getrokken om het hen moeilijk te maken, en dat hebben we de twee eerste rondes gedaan. Alleen spreken de cijfers ons tegen. Dus de laatste ronde moest van ons zijn! De ploeg van Georges kwam niet uit de startblokken en verloren hun partij. De ploeg van Jordan speelt een supermatch en winnen! Oef! 2-6! Ook wij spelen terug op niveau en ik had ineens ook mijn carreau's terug gevonden. Tactisch goed geschoten en voor we het wisten gingen we van 4-4 naar 4-13 en wonnen ook wij onze match!
Conclusie: Vandaag was Dilbeek te pakken, jammer dat we zelf ook net onder ons niveau speelden. (Wat mijn triplet betreft toch.) Alain, Siemen en Ingrid speelden constant maar soms is 1 op 2 ballen niet genoeg. Ikzelf heb alleen de derde partij gespeeld op niveau en de eerste twee waren slecht. We verliezen met 3-6 maar hebben getoond dat we meedoen als topper in de reeks. Zoals al vaak gezegd: in deze afdeling worden kleine foutjes afgestraft. De kansen waren er zeker, om vandaag te stunten, maar we hebben ze niet gegrepen.
Volgende week geen wintercompetitie Midden-Brabant wegens herfstvakantie. Wel trekken we zondagochtend naar Duisburg met Terlanen en ontvangen we zondagnamiddag L'Amigos in de SPEM-arena.
Tot dan!
