Verslag 29 april 2018

30-04-2018

Deze zondag stond P.I.B. niet voor Plasma Industries Belgium, mijn werkgever, maar voor Provinciale Interclub Beker. Samen met SPEM speelde ik 5 wedstrijden op de buitenterreinen van Petanqueclub Wemmel. De eerste 3 geklasseerde clubs gaan door naar de Vlaamse Interclub Beker. 't Klein Verzet Terlanen kwam deze week dus niet aan de bak, aangezien wij onze wedstrijden al op voorhand hadden afgerond.

In de gietende regen zakten we af naar Wemmel, waar het gedurende de eerste wedstrijd niet heeft opgehouden. De tegenstander van Esseghem was op papier sterker, maar op het natte petanqueveld maakten wij wel de punten. Samen met Alain en 'Wild Card' Walter winnen we de wedstrijd met 13-3.

Snel tijdens de tweede wedstrijd klaarde het op, maar door onze natte uitrusting, bleef het killig koud. Deze keer was thuisploeg Wemmel onze tegenstander, en speelde ik met Alain en Roger. De wedstijd begon slecht voor ons, maar na een wissel tussen pointeur en milieu, verliep alles vlekkeloos en winnen we met 13-10 of 13-11 ('t was nen lange, vermoeiende dag :))

Na de middagpauze speelde ik de derde match met Walter en Roger tegen een triplette van Beersel. De onervarenheid om op hoger niveau mee te spelen was duidelijk zichtbaar, maar door enkele meevallers speelden we wel mee. We verliezen de match met 10-13.

De vierde match speelde ik met Walter en Alain tegen een triplette die we in de wintercompetitie al tegenkwamen. De kampioenenploeg van Dilbeek die stijgen naar Federaal. Door het goede schieten kon ik de soms slechte pointage van mijn maten goedmaken, en deden we mee. Dilbeek bleek op het einde iets efficienter, en we verliezen weeral met 10-13.

De laatste wedstrijd speelden we tegen Peizegem. Zowel ik, Alain, als Roger, kregen geen bal gespeeld, en verliezen al snel met 2-13.

Na een lange, natte en vermoeiende dag haalde de herenploeg van SPEM 7 overwinningen wat ons een 7de plaats opleverde. Brons was voor Esseghem, Zilver voor Beersel en Goud voor L'Amigos (die 15 op 15 halen). Onze damesploeg deed het (veel) beter en haalde 10 overwinningen, wat goed was voor zilver en een plaatsje op de V.I.B.

Met 't Klein Verzet Terlanen blijven we sowieso op de eerste plaats en is het afwachten op het finale klassement, om te zien wie er nog in de eerste afdeling is geraakt. Daar wordt volgende week zondag de finaledag gespeeld, en zal er ondanks een bijna ongeslagen seizoen, toch nog 3 op 3 moeten gewonnen worden om mijn titel een jaartje te verlengen.

Op zaterdag vind op de terreinen van SPEM/Kortenberg de finaledag van de Wintercompetitie Midden-Brabant door. Een melée met daaropvolgend een lekker feestmaal!

Tot dan!

Share
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin