Verslag 25 februari 2018

25-02-2018

Een laatste keer dit seizoen een volgeboekt competitieweekend. De laatste speeldag in de wintercompetitie Midden-Brabant afgewerkt, en vervolgens zondagochtend 'winter'petanque in Berg en zondagnamiddag op verplaatsing naar Wemmel 4.

Zaterdagnamiddag mochten we in de petanquehal van Terlanen de laatste competitiematch afwerken in Midden-Brabant tegen Leuven A. We hadden niets meer te winnen of verliezen en dus hoopten we op een ontspannen namiddag. De eerste match werd al snel duidelijk dat het niet zo ontspannen ging zijn, want je wil toch altijd wel winnen. Nadat Hilaire en Gaston al snel verloren, en ik met Emily nog maar op 5-5 stonden, werd de druk toch al opgevoerd om een goed resultaat te behalen. De tegenstanders waren te kloppen, maar dan mochten we geen foutjes maken. De match duurde weliswaar meer dan anderhalf uur, en ging constant gelijk op. Na een stand van 14-14 legde we de matchbal en kon Leuven er niet meer bij. We winnen de spannende thriller met 15-14, waardoor de schade na de eerste ronde beperkt blijft tot een 2-4 achterstand.

De tweede ronde verliep veel vlotter, jammer genoeg voor Hilaire en Gaston niet in de positieve zin. Zij verloren 15-1 en pakten dus de laatste speeldag geen enkel punt. Hierdoor kon Terlanen niet meer winnen, maar ik en Emily sluiten het seizoen toch in schoonheid af, door ook met 15-1 te winnen, na een vlotte match, waar we gewoonweg perfect speelden. Eindstand is dus 5-7 in het voordeel van Leuven A.

Na het fantastische seizoen vorig jaar waar we 2de eindigden, was het dit seizoen bikkelen om niet te hard te verliezen. We eindigen op de 6de plaats, maar ben wel zeer tevreden over men eigen prestatie en die van Emily, die enkele speeldagen Hilaire moest vervangen. Over het ganse seizoen won ik 16 van de 26 wedstrijden, wat neerkomt op ongeveer 2/3de winst.

De zondagochtend speelden we de 2de speeldag van de AVVV Fedes doublettencompetitie op de terreinen van PC Berg. Het was weer bijzonder koud, met een gure wind die alles deed bevriezen. Gezien het niveau van de tegenstanders (op papier) dacht ik dat 5 punten een haalbare kaart was vandaag.

De eerste ronde speelde we tegen de BV's Duisburg. We startten onmiddellijk met een mène van 5 punten en waren dus goed vertrokken. Ondanks de koude handen zat het schot goed, en werd het pointagespel ook gewonnen. We hadden duidelijk de overhand, en op 1 slechte schietbal na (waarvan de tegenstanders profiteerden en 4 punten scoorden), speelden we een goede wedstrijd. We winnen de match met 13-4 en pakken al 3 punten mee naar binnen. Aangezien deze match snel voorbij was, hadden we tijd genoeg om terug op te warmen voor ronde twee.

Maar na 5 minuten terug bij te staan, was dat warm gevoel als snel terug weg. Het hielp ook niet dat we in het begin puntje per puntje afwisselden met onze tegenstander, Mettes & Bro Duisburg. De match bleef spannend tot op het einde met langs beide kanten een goede pointage. Gelukkig was ik iets efficiënter in het schot dan mijn tegenstander, waardoor we in de match bleven tot het einde, waar ik de kans op winst meteen wist te verzilveren. We winnen de match met 13-11 en pakken weer 2 punten, waardoor het vooropgestelde doel van 5 reeds was behaald.

Tijdens de derde ronde was de wind wat gaan liggen, maar bleef het toch ijzig koud. We speelden tegen Berg Elst, die bijzonder goed bijlegden. Alleen was het jammer (voor hun) dan toch, dat mijn pointeur, Patrick, er met zijn eerste bal toch telkens dichter bij lag. Ik speelde in een zetel en kon schieten wanneer er nog ballen op overschot waren. We winnen de match vlotjes met 13-5 en scoren zowaar nog eens 3 punten. Het totaal brengt ons op 8 van de maximale 9. Dit wordt ook zichtbaar in het klassement, waar we de top 3 binnensluipen.

Na een lange en koude voormiddag, stond er ons nog een belangrijke uitwedstrijd te wachten met SPEM 4 naar Wemmel 4. Doordat we met 3 afwezigen zaten, waren we net met genoeg en werden de ploegen ietsje herschikt. Ik speelde vandaag met Kris en Ingrid. Jordan speelde zoals altijd met Melissa en Eric, en Siemen werd gepromoveerd tot schutter van Alain en Boom.

De eerste ronde startte goed. Jordan had na een half uur spelen de eerste matchwinst voor SPEM 4 binnen. Zelf speelden we ook een goede wedstrijd. Het pointagespel werd gemakkelijk gewonnen en qua schieten voelde ik me vandaag in men nopjes. We scoorden twee keer een mène van 5 punten en wonnen de match met 13-5. Alain, Siemen en Boom waren dan precies nog maar net begonnen. Het scorebord was amper bewogen van de 0-0 start. Anderhalf uur later, konden ze dan toch de wedstrijd winnend afsluiten waardoor we met 3-0 de tweede ronde konden aanvangen.

Voor Jordan en company was de tweede ronde een kopie van de eerste en hadden ze na een halfuurtje alweer gedaan. Siemen kon hun tweede wedstrijd niet winnen. En dus was het aan ons om de lange thriller te spelen. We stonden 9-4 voor en hadden kans op winst, nadat ik carreau schoot op het beste punt van de tegenstander, wanneer we er ook al 1tje hadden liggen. Kris besloot echter om de match wat langer uit te rekken en de cochonnet wat te verplaatsen waardoor het bij twee punten bleef. 11-4 stond het en toen kwam de tegenstander terug in de match. Ze kwamen gelijk en dan zelfs voor tot 11-12. Kris vond het nu welletjes en na een puntje dat er al lag van Ingrid, besloot hij er nog eentje bij te leggen waardoor we met 13-12 winnend konden afsluiten. Het punt is binnen voor SPEM 4, met een tussenstand van 1-5.

De derde ronde werd aangevangen in een losse sfeer. Eric en Kris speelden een spelletje 'wie pointeert er nu beter dan wie'. Jordan won ook de derde match, en Siemen deed er ook nog eentje bij. Ingrid, Kris en ik speelden op niveau zoals de eerste en tweede match, en hadden niet zoveel moeite om de eindstand voor SPEM 4 vast te leggen op 8-1. Een mooi en verdiend punt, in een leuke sfeer. Meer moet dat niet zijn!

In de stand blijven we steken op een vijfde plaats. Er wachten ons nog 2 belangrijke matchen als we plek nummer 4 willen veroveren.

Het programma voor volgende week zondag ziet er als volgt uit:

  • Zondagochtend met 't Klein Verzet spelen we tegen 'Op naar de top Duisburg', 'Femmes Fatales Duisburg' en 'Berg Apollo'.
  • Zondagnamiddag ontvangen we met SPEM 4 de rechtstreekse concurrent 'HAP Asse'

Tot dan!

Share
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin