Verslag 24 september 2017

25-09-2017

Vandaag is het petanque seizoen opnieuw van start gegaan. Althans voor 1 van de 3 competities waar ik dit jaar aan deelneem. Ik speel dit jaar 2 competities mee met PC Terlanen, namelijk in AVVV Fedes en Wintercompetitie Midden-Brabant. De AVVV Fedes competitie gaat, na een slechte prestatie in het individueel, van start met Tripletten. Terlanen vertegenwoordigd hier 2 tripletten: Delaan met Hilaire, Gaston en Elly, en 't Klein Verzet met mezelf, José en Lydia. Het is de eerste keer sinds lang dat ik niet met Emily speel, dit om praktische redenen (Kinderen he... :) ) Mijn persoonlijk doel is om ten minste 1 wedstrijd per speeldag te winnen. Qua tactiek zal er niet veel inzitten, dus verwacht ik ook geen topseizoen hier.

In de andere competitie is Terlanen ook vertegenwoordigd met 1 ploeg van 2 doubletten. Het dream-team met al jaren vaste waarden: Hilaire & Gaston en Mezelf met Emily. Elke ploeg heeft zich ferm versterkt en dus zal dit een spannende competitie worden met mooie wedstrijden.

Ten slotte heb ik mezelf ook een licentie genomen bij SPEM. Ik zit samen in de ploeg SPEM 4 in ere-divisie met geweldige spelers zoals Jordan, Melissa, Kris, Siemen, Eric, Alain, Alain, Boom-Boom, Ingrid, Georges en Pablo. Hier zal het een moeilijk seizoen worden met tegenstanders op zeer hoog niveau. Maar we hebben niks te verliezen en gaan er gewoon voor!

Voor zover de intro, zondagochtend in de AVVV Fedes competitie de eerste twee wedstrijden afgerond. We mochten op onze thuisbasis de ploegen van Vonden en Hoeilaart verwelkomen. De eerste wedstrijd tegen Vondel ging gelijk op tot 6-6. Daarna met twee trekballen een opening kunnen geven aan mijn twee pointeurs en 4 punten kunnen scoren. Daarna de wedstrijd rustig uit gespeeld en gewonnen met 13-6. Mijn doel is al volbracht, de match die we konden winnen is binnen! De tweede match was tegen de Pepo's van Hoeilaart. Altijd een moeilijke tegenstander, en ze bleken voor ons dan ook te sterk. Ons niveau lag lager dan in de eerste wedstrijd en we konden niet profiteren van de kansen die we af en toe kregen. 6-13 verloren. We staan voorlopig op een 11de plaats. Hilaire heeft weer een grandioze start gemaakt en staat zelfs 3de!

Dan na een korte lunch, op naar For Ever S-J, waar we met SPEM 4 een oefenmatch gingen spelen. Ik ken al praktisch iedereen die er speelt, maar toch is het even wennen om als nieuweling een goed geoliede ploeg binnen te treden. Het werd ook al snel duidelijk dat de velden er niet makkelijk bij lagen. Ik speel in het triplet met Ingrid, Kris en Alain. Alain kon er niet bijzijn, dus speelden we 3 wedstrijden in dezelfde formatie. De eerste match begon zeer sterk, goede pointage en ondanks de lichte zenuwen, viel mijn schieten goed mee. We gingen gelijk op tot op 8, waar we bleven steken. 8-13 verloren, maar tevreden over het spel. De tweede wedstrijd ging iets minder vlot. Geen enkele bal geschoten en 1-13 verloren. Balen... Voor de derde match met Kris afgesproken om te wisselen en als milieu te spelen. Al was het om ook hier op te oefenen, voor moest dit nodig zijn in de competitie. De tegenstander had duidelijk meer terreinkennis en maakte er snel korte metten mee. Niet slecht gespeeld, maar niet goed genoeg en 4-13 verloren. In het geheel hebben onze andere twee tripletten er toch elk eentje kunnen winnen. 2-7 de eindstand.

We gaan dit seizoen vaak sterkere tegenstanders tegenkomen zoals vandaag, en als het niveau van onszelf niet goed genoeg is zullen we dan ook vaak weggespeeld worden. Maar het belangrijkste is dat de sfeer goed zit, en de resultaten dan wel vanzelf zullen komen. En als we eens zwaar onderuit gaan, kunnen we er alleen maar iets uit leren.

Volgende week met Terlanen tegen Zavelenborre en met SPEM 4 de derby tegen SPEM 3!

Tot dan!

Share
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin