Verslag 22 oktober 2017

24-10-2017

Er stonden zowaar 8 wedstrijden op het programma, 5 met Terlanen en 3 met SPEM 4. In totaal 5 op 8 gewonnen. Al begon tegen het einde van die 8 wedstrijden de vorm wel wat te minderen. Lees nu meer over de toppers tegen Kortenberg A, Duisburg en Peizegem!

De petanqueweek begint al op maandagavond, dan speelt Terlanen in en tegen Kortenberg A. Voor mij zijn deze velden en de tegenstander niet onbekend, ik speel er namelijk mee in SPEM 4: Jordan, Melissa, Kris en Eric. Hilaire en Gaston kennen deze kleppers ook, en waren al een beetje verloren op voorhand... Hun eerste wedstrijd verliezen ze al vrij snel, zonder een puntje te pakken. Ik en Emily begonnen tegen Jordan en Melissa. We zaten alle vier goed in de wedstrijd tot de stand 6-6 was. Jordan en Mellisa hadden de kans om 5 à 6 punten, maar door pech met de laatste trekbal, ging het punt naar ons. Dan speelden wij een perfecte mène, Emily speelde haar eerste bal iets te ver, maar 5 carreaus later, mochten we de volle 6 punten op het scorebord zetten. We bleven goed schieten en pointeren en wonnen de match met 15-8.

De tweede match was ons niveau niet zoals de eerste, die buitengewoon goed was. Hilaire en Gaston verloren ook hun 2de wedstrijd, maar wisten deze keer wel een puntje af te snoepen. Op die moment stond het 3-6 voor Kortenberg, en moesten wij dus 3 punten pakken tegen Kris en Eric om gelijk te spelen. Dit lukte niet, maar we wonnen wel de wedstrijd, misschien wel door onze joker, Billie, die net op het moment dat Eric de matchbal moest schieten, lawaai begon te maken. Oepsie! 15-11 winst en in totaal werd het dus voor de derde keer op rij: 5-7 verlies. Het klassement is nog steeds niet beschikbaar maar na 3 speeldagen staat Terlanen op 15 punten.

De volgende 3 wedstrijden vonden plaats in Den Turf Terlanen tegen Duisburg op zondagochtend. Hier konden op papier punten gepakt worden, aangezien 2 van de 3 ploegen waar we moeten tegen spelen onder ons in het klassement staan (waaronder de kampioenenploeg van vorig jaar). De eerste match is tegen Fortanil, die hoger staan in het klassement (#6). We beginnen sterk aan de match, en voor we het goed en wel beseffen staan we 11-2 voor. De voorlaatste mène pointeerde ik echter heel slecht, waardoor ik 4 punten voor hun liet liggen... De mène daarna kunnen we het afmaken, en winnen we dus met 13-6. De volle 3 punten zijn binnen!

De tweede match spelen we tegen de laatst geklasseerde (De jeugd). De match gaat gelijk op, en zelf spelen we eigenlijk niet goed. Vooral thuis hadden we hier toch moeten kunnen winnen, maar dat deden  we niet en we verloren met 10-13, voorlopig 4 op 6 punten, niet slecht, maar het spelniveau kan beter.

Het ging echter, nog veel slechter. Beide pointeurs hadden moeite om hun ballen binnen te houden. De kampioenenploeg van vorig jaar (Pachthof 1), speelden zelf ook niet geweldig goed, maar waren toch beter dan ons. We verliezen de match met 7-13. Al bij al is 4 punten niet slecht voor ons team, al had ik na de eerste match toch gehoopt op 6 of 7 punten... Door die 4 punten gaan we wel omhoog in het klassement waar we van de 14de plaats stijgen tot de 12de (en nog steeds hoger dan Hilaire ;) )

Snel een boterham binnengespeeld thuis, en dan op naar SPEM! We spelen tegen Peizegem, die laatste staan met 0 punten, en dus zouden we hier moeten kunnen uitpakken. De eerste ronde begint alvast goed voor SPEM 4. Het triplet van Jordan wint makkelijk, en ook het triplet van Georges wint. Alain, Siemen en ikzelf spelen geen goede wedstrijd, maar de tegenstander is ook niet goed, en heeft op de koop toe vaak pech. We winnen de wedstrijd met 13-8 en staan na de 1ste ronde los 3-0 voor!

Onze 2de wedstrijd was zeer snel gedaan, de eerste mène pakken we 4 punten tegen, en daarna is de match op 5 mènes gedaan en winnen we 13-5. Alain en Siemen pointeerden uitstekend, mijn schieten bleef steken op 50%, gelukkig voldoende tegen deze tegenstander. Het team van Georges won ook hun tweede, en de ploeg van Jordan verloor verrassend. Het punt is dus binnen na de tweede ronde: 5-1!

De laatste ronde waren we precies iets te nonchalant gestart. De drie ploegen stonden achter en moesten achtervolgen. Zelf speelde ik mijn slechtste wedstrijd en kon amper iets wegschieten. Gelukkig waren Alain en Ingrid er om het op te lossen. De ploeg van Jordan pakte de winst, maar Zowel Georges als wij verloren onze laatste wedstrijd. De eindstand is 6-3 en hierdoor pakken we ons 2e punt in 3 speeldagen.

Volgend week met Terlanen tegen Maleizen B in de wintercompetitie Midden Brabant, dan de onderlinge derby op zondagochtend, en daarna de clash tegen titelkandidaat Dilbeek.

Tot dan!

Share
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin