Verslag 21 januari 2018
Deze week 7 wedstrijden gespeeld en er 4 van kunnen winnen. Een uitwedstrijd in Midden-Brabant bij Maleizen B. Thuis een derby tussen Terlanen en Maleizen, en daarna op verplaatsing naar Peizegem met SPEM 4! Vanalles meegemaakt: #Carreaus, Fanny's en jammer genoeg ook ambras.
Vrijdagavond op bezoek bij PC Maleizen B met Terlanen. Coach Hilaire was meegekomen als morele steun en zag dat we goed begonnen. Emily speelde met Gaston en ikzelf met Lea. Emily en Gaston wisten hun match te winnen en zelfs 3 punten te pakken. Wij begonnen ook goed en konden uitlopen tot 12-3 toen de match keerde. De kansen om het af te maken waren er, maar het viel telkens slecht uit waardoor de tegenstander terug in de match kwam. Uiteindelijk kwamen ze terug tot op 14-11. De mène erop speelden we slecht en trok ik een bal van Lea weg, om daarna veel te kort te pointeren en maakten ze het af met 4 punten. 4-2 voor Terlanen na de eerste ronde.
De tweede ronde begon op dezelfde elan. We lopen uit tot 10-1, om daarna weer wat concentratie te verliezen. Gelukkig konden de tegenstanders maar 1 keer profiteren, wat hun wel 5 punten opleverden. We kwamen terug in de match en maakten het onmiddellijk af. We winnen 15-6 en pakken 3 punten! Quasi op dezelfde minuut speelden Gaston en Emily ook hun winnende bal en pakten 2 punten, wat de eindstand vastlegde op 9-3. Eindelijk eens punten kunnen pakken!
Het klassement is nog wachtende sinds na de winterstop en dus is het spannend om te weten wat de stand nu juist is, met de 15 punten in de laatste 2 speeldagen hopen we toch om misschien een plaatsje te zijn gestegen.
Dan zondagochtend in de petanquehal van Terlanen een onderlinge wedstrijd tussen Terlanen en eentje tegen Maleizen. Altijd moeilijke matchen zo onderling. De sfeer is dan veel relaxer, en de concentratie daardoor niet altijd 100% aanwezig. Wegens de uitval van Hilaire, speelde Emily. Het tactische spel van Delaan stijgde dus met 200%. Reken daar nog eens bij dat Elly graag wint van José en de rol van schutter naar zich toe trok toen we met 7-1 voorstonden. Het veranderde de ganse match, want Gaston moest dan als pointeur spelen, wat hem beter lag. We verliezen de match met 9-13 en pakken dus toch nog een puntje af.
Daarna tegen de nummer 3 van het klassement, Mottards Maleizen. Mijn dames hadden blijkbaar niet veel zin meer, en speelden meer ballen buiten dan binnen. De motivatie was dus weg, en daar profiteerden de Mottards van en pakten punt na punt ... na punt. Fanny kwam piepen en niet in ons voordeel. 13-0 verloren en weeral een teleurstellende eindrekening: 1 op 6. In het klassement is het dus logisch dat we nog een plaatsje zakken.

Daarna op verplaatsing naar Peizegem met de SPEM 4 makkers. Na de wat slechtere vorm hadden we besloten een paar kleine wijzigingen door te voeren bij wijze van test. Het leverde vrij snel resultaten op, de ploeg van Jordan won hun match. De ploeg van George konden net hun comeback na achterstand niet verzilveren en verloren nipt. Wijzelf waren goed gestart, maar konden een 7-0 voorsprong niet vasthouden, de tegenstander kwam in de match en achtervolgden goed. We bleven echter op ons niveau spelen en konden de match naar onze hand zetten. Druk voeren en de proberen de tegenstanders foutjes te laten maken. Dat lukte en we wonnen met 13-7. 2-1 voor SPEM na de 1ste ronde.
De tweede ronde ging nog beter voor ons. Captain Kris nam de plaats van Siemen en speelde een goede match. Alain en ik speelden verder op niveau en wonnen eigenlijk vrij vlot met 13-4. De ploeg van George kon jammer genoeg niet winnen, en ook Jordan stond achter. De sfeer werd daar ook wat gemoedelijker. De tegenstanders waren onderling al heel de match aan het discussiëren, en na een misverstand tussen 3 en 5 punten voor Jordan was het hek van de dam. De match werd uitgespeeld in het voordeel van Jordan en company waardoor de tussenstand op 4-2 stond. Er ontstond een ruzie tussen 2 spelers van Peizegem, dat indien er niemand tussen was gekomen, zelfs tot op vechten zou zijn uitgedraaid. En dat allemaal voor een spelletje petanque...
De derde ronde bracht jammer genoeg nog een voorval waar we niet fier op zijn. Deze keer zorgde een conflict tussen SPEMmers voor kopzorgen. Gelukkig was dit snel uitgeklaard en kon er verder gespeeld worden. De ploeg van Georges, verloor weeral nipt, maar het zag er goed uit voor SPEM. Jordan stond 12-0 voor, en wijzelf speelden ook op niveau en konden uitlopen tot 11-0. En dan viel het weer stil. Twee slechte mènes zorgden voor een comeback van Peizegem,die terugkwamen tot 11-9. Gelukkig konden we het op tijd afmaken en was het punt binnen. Ook Jordan kon het 13de punt maar moeilijk halen, maar wisten het toch te doen voor de tegenstander. 6-3 winst en een verdiend punt voor SPEM 4 dat hierdoor op een vierde plaats komt te staan in het klassement.
Dan kwam het moeilijkste deel van de dag, terug thuis geraken... Nog 12% batterij op de GSM die ik als GPS gebruik, dus was het hopen dat ik op tijd de ring op was. Niet dus, en door wat afleiding van de nabespreking van de matchen zat ik met Alain ineens in Brussel... Bon het heeft anderhalf uur geduurd, maar uiteindelijk zijn we toch thuis geraakt. :)
Volgende week staan volgende wedstrijden op het programma:
- Zaterdag met Terlanen thuis tegen Kortenberg B.
- Zondagochtend met 't Klein Verzet op verplaatsing naar Berg.
- Zondagnamiddag met SPEM 4 thuis de topper tegen het ongeslagen Dilbeek.
Tot dan!
