Verslag 18 februari 2018

18-02-2018

Zondagochtend. -2°C. Alsof we de Olympische winterspelen aan het spelen waren. Bevroren terreinen, bevroren petanqueballen, bevroren handen. De AVVV Fedes Doublettencompetitie is begonnen!

De enige petanqueafspraak deze week was in Duisburg op zondagochtend. Na het afronden van de triplettencompetitie en een weekje rust, konden we beginnen aan de doubletten. Samen met Patrick speel ik volop om mijn titel van vorig seizoen te verdedigen. Een plaats in de top 8 vóór we de finaledag spelen is dus een must! 't Klein Verzet Terlanen is er klaar voor!

We starten de eerste ronde met een derby tussen twee ploegen van Terlanen. Onmiddellijk tegen de ladies waar ik de tripletten mee heb gespeeld. Op papier een makkelijke tegenstander, maar dat kan wel al eens mislopen. Het eerste punt moeten we aan Den Turf toekennen, Patrick moet nog wat in het ritme komen, nu hij sinds lang terug als regulier meedoet aan de competitie. Dat duurde echter niet lang en we namen de wedstrijd in handen. We pointeerden goed, ondanks de extreme weersomstandigheden en de weinige ballen dat ik moest schieten (4 als ik mij niet vergis) waren telkens raak. We lopen vlot uit en de tegenstanders kwamen er niet meer aan te pas. We winnen de wedstrijd met 13-1!

Voor de tweede match was het niveau van tegenstanders een pak hoger, persoonlijk een top 5 ploeg, ook al was er een vervanger die speelde. We startten de match niet goed en stonden na 2 mènes al 0-6 achter. Gelukkig bleef onze pointage en schieten op redelijk niveau en kwamen we terug tot op 6-6. 2 mènes later stond het 7-7 en het werd zowaar spannend. Beide ploegen speelden goed en maakten niet te veel foutjes. Tot de stand van 7-7 op het bord stond, de tegenstander scoorde 2 punten en kwamen op 7-9. Dit betekende dat ze al minstens een puntje hadden gescoord. Na een slechte mène van onze tegenstander hadden we de kans om het weliswaar af te maken, maar we moesten dan wel 6 punten scoren. Het maximum. Patrick volbracht zijn taak en legde er al drie klaar. Maar dan moest ik spelen en voor de mensen die mij kennen: IK MOET ALTIJD DIENE COCHONNET RAKEN! We scoorden dus maar 5 punten en stonden 12-9 voor. De mène erna was het net andersom en speelden wij slecht. De tegenstander maakte het genadeloos af en we verliezen op 12-13.

Aangezien er elke ronde twee wedstrijden in de verwarmde tent werden gespeeld, hadden we de derde ronde geluk. Binnen lag het veld er iets anders bij dan buiten, minder hard, en de steentjes lagen los. Ideaal voor #carreaus! De tegenstanders waren iets zwakker als ons en konden halverwege de wedstrijd niet meer volgen. Een mène waar we 5 punten scoorden was gaf de doorslag. We pointeerden uitstekend en het schot zat goed. We winnen de wedstrijd met 13-6!

Hierdoor zitten we ietsje voor op mijn schema van 6 punten per speeldag. We scoorden 7 op 9 en staan na speeldag 1 op de vijfde plaats. Als dit tegen het einde van de competitie ook zo is spelen we de finaledag in reeks 1 en heb ik een kans om mijn titel nog een jaartje te verlengen!

Volgende week staan er 8 wedstrijden op het programma in het laatste drukke petanqueweekend van het seizoen.

  • De wintercompetitie Midden-Brabant sluit af met een thuismatch tegen Leuven A.
  • Zondagochtend, doubletten in Berg tegen BV's Duisburg, Mettes & Bro Duisburg en Berg Elst.
  • Zondagnamiddag met SPEM 4 op verplaatsing tegen Wemmel 4.

Tot dan!

Share
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin