Verslag 17 december
De laatste week petanquen van 2017. De KAVVV Fedes triplettencompetitie is al even in winterstop. Na de uitgestelde speeldag in de PFV ere-afdeling, stond SPEM 4 deze laatste week BYE. Door een dubbele boeking kon ik ook de laatste competitiematch voor Terlanen in Midden-Brabant niet bijwonen. Wel een tornooi gaan spelen in Oostakker, bij PC Omega.
Zaterdagstond ik dubbel geboekt. Reeds lange tijd ingeschreven voor het triplettentornooi in Oostakker met Alain en Kris. Maar ook Terlanen moest 2017 nog afsluiten met de Overijse'se derby tegen Maleizen A. Zonder mezelf en zonder Hilaire verloor Terlanen nipt met 5-7. Het klassement laat nog even op zich wachten maar zullen we waarschijnlijk op de 6de plaats blijven hangen.
Zondagnamiddag stond ook de laatste speeldag van 2017 op het programma in de ere-afdeling van de PFV. Vorige week geen verslag omdat de speeldag werd afgelast (deze zal worden ingehaald op 07 Januari 2018.), deze week is SPEM 4 BYE, maar kwamen de andere ploegen wel aan de bak.
Dilbeek blijft ongeslagen op nummer 1, met L'Amigos op hun hielen. Wemmel 2 rond de top 3 af. Door hun overwinning van deze week versterkt Singel hun 4de plaats, met net eronder onze ploeg SPEM 4. Wel 1 wedstrijd minder gespeeld, maar wel al 2 punten achter. Achter ons laten we HAP Asse, Peizegem, SPEM 3 en als voorlopige rode lantaarn Wemmel 4.
Even terug naar het tornooi in Oostakker. PC Omega mocht 20 tripletten verwelkomen in hun mooie infrastructuur. Het blijft me verbazen als ik sommige lokalen zie, 10 binnenpleinen, grote toog met genoeg plaats voor heel wat tafels en stoelen, en zelfs plaats voor een dansvloer.
Het niveau was wat van alle aard, zowel toppers als beginneling namen hier deel. De trip naar Oostakker, liep wat uit door een file die we dachten te ontwijken, waardoor we nipt op tijd aankwamen. Met weinig opwarming begonnen we aan de 1ste ronde. Voor we goed en wel beseften hoe het terrein lag, stonden we 0-7 achter... Dan maar even wisselen van pointeur en milieu en de wedstrijd kantelde in ons voordeel. Na een uurtje spelen was iedereen klaar, behalve wij. Puntje per puntje kwamen we uiteindelijk op 12-12, waarna Alain, die terug pointeur speelde uiteindelijk toch het 13de punt kon leggen. De tegenstander kreeg het niet afgepakt en we winnen de thriller met 13-12.
Het was onmiddellijk winnaars tegen winnaars en de tweede ronde startte quasi onmiddellijk, door een vlotte werking van de man aan de tafel. We begonnen weeral aarzelend aan de wedstrijd, maar Alain zorgde sneller dan de eerste match, dat we niet opnieuw moesten achtervolgen. Eenmaal we in ons element zaten, maakten we de match relatief snel af en wonnen we 13-2.
Na wat drank en voedsel, konden we beginnen aan de derde ronde. Dit was de beste match die we speelden, met quasi tussen 90 en 95% efficiëntie! Alles lukte! De tegenstander kwam er niet aan te pas en na 4 mènes was Fanny klaar! 13-0 winst, goed voor onze bonus!
We hadden wat tijd om onze tegenstander voor de finale te scouten, en we zouden top moeten zijn, wilden we kans maken. De finale werd gespeeld op het scherpst van de snee, met een aarzelende start van de tegenstander, konden we 6-0 uitlopen. Maar na een wissel tussen hun pointeur en milieu, werd hun spelniveau serieus opgekrikt. We kwamen minder aan zet, en de tegenstander kon terugkomen. De tegenstanders begonnen hun wat te ergeren aan de mensen die naast ons speelden, omdat ze totaal niet opletten als er werd geschoten. Normaal heb ik daar geen last van, maar als je er begint op te letten, werd het moeilijk om geconcentreerd te blijven. We verliezen de match uiteindelijk met 7-13 en eindigen daardoor toch 'maar' 5des in het klassement!
Dit was het dan voor 2017 op petanque-vlak, ik hoop jullie allen terug te zien in 2018!
Blijven knallen!
Tot dan!
