Verslag 15 april 2018
Dit weekend organiseerde de PFV in samenwerking met L'Amigos het Provinciaal Kampioenschap Doubletten voor Vlaams-Brabant & Brussel. 32 herenploegen en 15 damesploegen streden voor de titel van Provinciaal Kampioen. In de AVVV doublettencompetitie verdedigde 't Klein Verzet Terlanen de koppositie.
Samen met Siemen startten we onze eerste van vijf matchen in frisse omstandigheden tegen een bekend gezicht. Een moeilijke loting tegen Diego & Sebastien. We sukkelden van in het begin en moesten lang zoeken om zowel qua pointage als schieten effectief te zijn. De tegenstanders hadden iets minder last en konden door hun sterke pointage de match in handen nemen. Het ging van 3-0 naar 5-0, en we liepen maar verder en verder achter. Het schot kwam er halverwege de match wel door, maar Siemen had last met het plomberen. We verliezen met zware 0-13 cijfers, waardoor het al van in het begin moeilijk zou worden om ons te plaatsen.
Door de slechte uitslag, hadden we de tweede ronde, dewelke we door de loting op hetzelfde terrein moesten spelen, een veel betere loting. De tegenstander was ook zwaar verloren de eerste match en kregen net zoals wij de eerste match, geen grip op hoe er op dit veld moest gespeeld worden. Siemen had zich volledig herpakt en besloot de rest van de dag gehurkt te spelen. Dit werkte duidelijk zijn vruchten af en gaf mij ook meer vertrouwen om te schieten. Het leek wel het complete tegenovergestelde van onze eerste wedstrijden, en we domineren over de gehele wedstrijd. We winnen 13-1 en maken onze fanny van daarnet bijna goed!
De derde match speelden we tegen een bekend duo van Kerkom. Kevin en Rudi hadden wat last op het terrein dat eigenlijk een parking was. Er moest namelijk 2 meter van de cochonnet gepointeerd worden, zodat de zwaartekracht en de helling de rest deed. We lopen vlot 6-0 uit door geweldig te pointeren en te schieten. Maar dan vielen we stil, Kevin en Rudi begonnen de match over te nemen op pointage, en mijn schot ging van 100% naar 0 over de loop van 4 mènes. Ineens staan we 6-12 achter en besluiten ik en Siemen te wisselen. Siemen schoot 3 op 3, en ook ik moest terug aan de bak als schutter, We pakken 4 punten en komen terug in de match. We gaan erop en erover en winnen nipt op 13-12.
De vierde match spelen we op alweer een totaal andere ondergrond, een sompige boel waar plomberen wel mogelijk was, maar Siemen besloot rustig door te spelen zoals de vorige wedstrijden. De tegenstanders, Amaury van Amigos en Jens van Dilbeek kwamen in het begin niet onmiddellijk in de match. Vooral de pointage van Siemen deed hen zweten. Mijn schot was niet denderend maar genoeg om 7-1 voor te komen. Toen vielen we weer stil, en kwamen de tegenstanders beter in de wedstrijd. Ze komen terug op 7-7 met een paar mooie carreaus, en er had voor hun zelfs meer ingezeten, maar door pech bleef de score gelijk. 9-9, en toen waren we als laatste nog aan het spelen. Heel wat toeschouwers waren afgezakt, waardoor er toch extra stress kwam opdagen bij mezelf. Siemen pointeerde goed verder, en mijn schot werd beter. We pakten elke mène maar een puntje maar stonden daardoor 4 mènes later wel op 13. We winnen dus 13-9 en hadden nog een spannende laatste wedstrijd voor de boeg.
De vijfde en laatste wedstrijd was het alles of niks. Bij winst plaatsen we ons voor het Vlaams Kampioenschap, zoniet gingen onze tegenstanders door. De tegenstanders waren Momo en Vincent. Geen onbekenden, en zij hadden duidelijk geen druk ondanks wat er op het spel stond. Na 2 mènes staan we 0-7 achter, Siemen vond zijn goede pointage niet onmiddellijk terug, en vaak speelden we 6 ballen op 1 bal, waardoor de mène winnen niet mogelijk was. Na een slechte mène van de tegenstander komen we toch terug in de wedstrijd en staat het ineens 7-7. We krijgen daarna opnieuw 4 punten tegen waardoor we 7-11 achter staan. De laatste mène heeft de tegenstander punt liggen, met elk team nog 1 bal. We besluiten te schieten zodat ze niet voor winst spelen, maar mijn al pakt een slechte counter, waardoor Momo met zijn laatste kon schieten voor winst. Zo gezegd, zo gedaan, en we verliezen met 7-13.
In de eindstand komen we op een 15de plaats, maar ik ben toch tevreden van de dag, waar we uiteindelijk enkel verliezen tegen de 5de en de 6de, die allebei geplaatst zijn.
Door mijn aanwezigheid op het PKD speelde Emily in mijn plaats bij 't Klein Verzet Terlanen. Zij wonnen hun eerste match tegen Berg Olympus met 13-5. De tweede match ging nog beter en wonnen ze met 13-2 tegen Berg Buffalo. De laatste wedstrijd was niet zo goed waar ze verliezen met 4-13 tegen Berg Vrienden. 6 punten 9 is ruim voldoende om de eerste plaats te behouden, en we staan nu zelfs 9 punten voor op de tweede plaats, met nog maar 18 punten te verdienen de komende twee weken.
Volgende week zal ik 't Klein Verzet weer vertegenwoordigen op de velden van Duisburg en spelen we tegen Revelatie Duisburg, Delaan Terlanen en Aet69 Duisburg.
Tot dan!
