Verslag 11 maart 2018
Door de afgelaste speeldag in de AVVV Fedes Doubletten-competitie, stond er dit weekend enkel de laatste wedstrijd voor SPEM 4 op het programma. Een niet onbelangrijke laatste speeldag in de ere-afdeling: de vierde plaats staat namelijk op het spel!
Voor diegenen die het zaterdag gemist hebben, heb ik voor het eerst in 2 jaar nog eens een filmpje op mijn SpreuTV YouTube kanaal gezet. In het filmpje heb ik het over wat ik met SpreuTV van plan ben, en wat er allemaal zoal te zien zal zijn.
Vind je mijn video leuk, vergeet dan zeker niet te like'n, delen en abonneren! Mijn volgende video zal een verslagje zijn van de Masters te Singel!
Bon, naar de orde van de dag! SPEM 4 speelde de laatste speeldag tegen Singel 1 en de inzet was bekend: bij winst eindigen we op plaats 4, anderzijds blijven we steken op plaats 5.
De eerste match begon aarzelend. Melissa, Alain en Eric speelden op een iets lager niveau dan vorige week en verloren hun eerste wedstrijd. Georges, Pablo en Siemen wisten wel te winnen. Ik, Alain en Boom waren sterk gestart. We namen de wedstrijd snel in de hand en besloten aanvallend te spelen, en de tegenstander zo foutjes te laten maken. Het niveau was er, maar ondanks enkele tegenslagen was het niet overtuigend. Naar analogie van de gehele match, was ook de laatste mène een aanvallende, waar we onze 6 ballen gebruikten om te schieten, en de match winnend afsloten met 13-9! Dit brengt de tussenstand na de eerste ronde op 2-1 voor SPEM!
De tweede ronde wisten Georges, Ingrid en Pablo ook winnend af te sluiten, en ook Melissa, Alain en Eric, wisten nipt te winnen. Onze match ging van kwaad naar erger. De eerste mène spelen we 5 van de 6 ballen volgens het boekje, maar zorgde de laatste trekbal van de tegenstander voor zoveel tegenslag, dat de schade moeilijk werd in te halen. De schutter trok namelijk de verkeerde bal (hun eigen bal), verplaatste na een tiki-taka maneuver de cochonnet en schreven 5 punten. De mènes daarna was het telkens meer van dat en stonden we, ondanks goeie ballen te spelen, ineens 0-10 achter. De pech kon niet blijven aanhouden dachten we en we kwamen terug tot 6-10. Daarna was het weeral pech bij quasi elke bal we speelden, en zo konden de tegenstanders de wedstrijd makkelijk winnen. Pech voor ons, maar voor SPEM wel goed nieuws, we staan 4-2 voor en hebben genoeg met nog 1 match te winnen in de derde ronde!
De derde ronde speelden Boom, Kris en mezelf een zeer goede wedstrijd! Ballen op de cochonnet, carreaus, de tegenstanders hadden geen schijn van kans, en toen Kris nummer 13 pointeerde scandeerde hij met volle trots: SPEM! Het punt, en de 4de plaats is binnen! Melissa, Eric en Alain hadden op dezelfde ogenblik hun wedstrijd verloren, maar om hun seizoen in schoonheid af te sluiten en de eindstand vast te leggen op 6-3 wonnen Georges, Ingrid en Siemen ook hun laatste match!
Een schitterend resultaat met een ongelofelijke plezante bende! Volgend jaar meer van dat!

Volgende week enkel petanque op zondagvoormiddag met 't Klein Verzet Terlanen proberen onze eerste plaats te verdedigen in Berg.
Tot dan!
