Verslag 08 oktober 2017

08-10-2017

Deze week stonden er slechts 4 wedstrijden op het programma. Zaterdag naar Kraainem in de wintercompetitie Midden-Brabant met Terlanen. Zondagochtend als 't Klein Verzet Terlanen naar Duisburg in de AVVV Fedes Triplettencompetitie. Zwaar programma!

Zaterdagnamiddag op en tegen Kraainem om met Emily, Hilaire en Gaston de wintercompetitie Midden-Brabant te starten. Moeilijke verplaatsing, met een versterkte ploeg om te kunnen concurreren tegen de eindwinnaar van vorig jaar (Kortenberg). Hilaire speelt zoals gewoonlijk met Gaston en ikzelf speel met Emily. We begonnen aarzelend en niet op ons gewone niveau en stonden na 2 mènes 0-4 achter. Hilaire en Gaston startten nog slechten en kregen de eerste mène de volle 6 punten tegen. We bleven echter af en toe toch een puntje te scoren en kwamen gelukkig op 8 (wat een punt oplevert in deze competitie. De tegenstander was echter te sterk voor ons matige niveau en we verloren dus met 8-15. Hilaire en Gaston waren na de 0-6 erop en erover gegaan tot 11-6, maar bleven dan steken en verloren met 11-15. De stand halverwege was dus 2-4 in het voordeel van Kraainem. We wisselden van tegenstander en deze waanden zich al gewonnen. Hun sterkste ploeg speelde nu tegen Hilaire en waren dan ook een klasse te sterk. Onze match daarentegen hoopten ze ook een puntje te nemen, maar we speelden pakken beter dan de eerste match en de tegenstander kwam niet op anderhalve meter van de cochonet. Beetje lachen dat Hilaire en Gaston gemakkelijk te verslaan waren, maar dat was buiten mezelf en Emily gerekend, en na 7 mènes konden onze tegenstanders Fanny kussen: 15-0 gewonnen! Hilaire verloor met 6-15 en dus eindigde de uitwedstrijd op een magere winst voor Kraainem 7-5. Komen winnen op Kraainem is moeilijk, daar zijn we collectief net niet sterk genoeg voor, maar dat de winst zo miniem ging zijn hadden ze toch niet verwacht. Dus voor Terlanen, opdracht volbracht. Volgende week donderdag staat een uitwedstrijd tegen Maleizen A op het programma. Dit is de tussenstand na de eerste speeldag:

De dag erop naar Duisburg om met José en Lydia twee moeilijke matchen te spelen. Onze tegenstanders vandaag staan op plaats nummer #2 en #6. Zelf staan we 14de. De tegenstanders zijn op papier beter, maar met petanque weet je nooit. De eerste match was tegen Blijvade Duisburg. We waren aan mekaar gewaagd, met telkens een goede eerste puntbal, bleven we in de wedstrijd. We hadden twee trekkers tegen, en dat werd zeer goed uitgespeeld door hun, we bleven toch vechten om de 9 te halen en dat lukte! Dus weeral een puntje kunnen afsnoepen van de tegenstander. We verliezen de match met 9-13, wat tot nu toe al vaak het geval was en scoren daarmee toch een puntje. De tweede en laatste match was tegen een bekende, Mr. Fluyt waar ik samen mee speel in SPEM 4. Ik had ze de match ervoor zien spelen, en zag het eerlijk gezegd niet zitten. De tegenstander zat gelukkig voor ons niet in de match. En José wel! We stonden snel 9-2 voor, waarna een tactische wissel bij de tegenstander even voor wat evenwicht zorgde, maar we waren (op die moment) sterker en konden de match met 13-7 winnen, wat ons 3 punten oplevert! Zeer tevreden over de prestatie vandaag met 4 punten op 6, hadden we veel meer gehaald dan voordien gedacht. SpreuTieV vs. FluyTV: 1-0 :)

Het mooie resultaat vertaalt zich jammer genoeg niet in het klassement, waar we zelfs een plaatsje dalen tegenover vorige week. Wel hebben we 1 wedstrijd minder gespeeld dan sommige andere ploegen. Volgende week opnieuw in Duisburg om twee matchen te spelen tegen Zavelenborre. Hier vallen punten te rapen, dus hoop ik volgende week toch richting top 10 te verhuizen.

SPEM 4 stond deze week bye, maar de andere ploegen in de ere-divisie kwamen wel aan de bak. Met 1 speeldag minder gespeeld staan we voorlopig laatst in het klassement. Volgende week ontvangen we thuis Wemmel 2, die momenteel op de tweede plaats staan.

Tot dan!

Share
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin